Σε αυτό το ιστολόγιο καταγράφουμε όσα όμορφα συμβαίνουν στο σχολείο μας τώρα, έτσι.. για να μείνουν στη μνήμη τόσο τη δική μας όσο και των μαθητών μας.... έτσι για να θυμόμαστε τη προσωπική μας ιστορία...θα είναι κάτι σαν το ημερολόγιο της παιδικής μας ηλικίας. ..μπορεί και σαν μια μηχανή που θα γυρίζει το χρόνο πίσω. Αφιερωμένο στους μικρούς πρωταγωνιστές...

Προγράμματα

   
Ο μικρός τουρίστας - Μια βαλίτσα ταξιδεύει...
στο νηπιαγωγείο Σταυρακίου Ιωαννίνων
(Εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων & υπό την αιγίδα  του Υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Αττικήςτου Ευρωπαϊκού Κέντρου Πληροφόρησης (Europe Direct City of Athens, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.)
Εκπαιδεύτρια: Ελευθερία Γκρίμπα



Όλα ξεκίνησαν με μια πρώτη γνωριμία: συστηθήκαμε μεταξύ μας και συμφωνήσαμε να γίνουμε μικροί τουρίστες με μια βαλίτσα στο χέρι… Ένα κέρασμα για το καλωσόρισμα με το παραδοσιακό λουκούμι 
(ελληνική φιλοξενία).






 Τα παιδιά σχολιάζουν με επιχειρήματα το τουριστικό σποτ της Ελλάδας σχετικά με τα σημεία εκείνα που τη «μειώνουν» στα μάτια των τουριστών. Μέσα από γνώσεις και εμπειρίες για τις διακοπές, αλλά και από εικόνες από συγκεκριμένες καρτ ποστάλ τα παιδιά επιδόθηκαν σε δημιουργίες σχετικά με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό!








 
Συνεχίσαμε με έναν χάρτη θησαυρού που μας καλούσε να ανακαλύψουμε τις ομορφιές της χώρας μας. Τα παιδιά έφτιαξαν πάζλ που απεικονίζει άγαλμα της αρχαίας Ολυμπίας. Στον διαγωνισμό καλύτερης αφίσας οι καταρράκτες της Σαμοθράκης αναδείχθηκαν το καλύτερο τοπίο. 


                      KAI ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ.... ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥΣ



Τα παιδιά θέλησαν να ξαναζήσουν την εμπειρία μέσα από το βιωματικό παιχνίδι. Ο μικρός τουρίστας ξαναπαίρνει τη βαλίτσα του και το ταξίδι ξεκινά…









Ο παραδοσιακός γάμος


 Ήθη και έθιμα του παραδοσιακού γάμου



















                                   










 

                                     Η νύφη και ο γαμπρός







                           Ο γάμος του πρίγκιπα Λεμόνη


 
                               
                            Παντρεύουνε τον κάβουρα!



                          Και από το χθες... στο σήμερα!!







Έτσι τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν στην ελεύθερη ώρα τους το δικό τους γάμο!!


                    Παραδοσιακά παιχνίδια


Παίρνοντας την μουσειοσκευή απ'το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων είδαμε τα παιχνίδια των αρχαίων χρόνων, παίξαμε και τα συγκρίναμε με τα τωρινά.



 




φτιάξαμε τα δικά μας παιχνίδια..


Μάθαμε τα παραδοσιακά παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς μας,




και τα λαχνίσματα που έλεγαν..



και φυσικά τα παίξαμε!!!!















                                                             





ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ






Κατά το σχολικό έτος
 2014-15 υλοποιούνται τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα: “Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου, οι φίλοι μου” , “χρώματα, τέχνες και τεχνικές”, “το φθινόπωρο”, “Θεοί και ήρωες, μύθοι και μυθολογία”.



Και μετά τον Δούρειο Ίππο στην Τροία, ο Οδυσσέας ξεκινάει το ταξίδι για την Ιθάκη..

                                         

                                Παζλ με τις Σειρήνες





                      Οι δικές μας Σειρήνες είναι γοργόνες



                                       Οι τριήρεις μας



            Μέσα από τις τριήρεις μαθαίνουμε και πράττουμε



                     Ξεχωρίζουμε τα αρσενικά και τα θηλυκά



        Διαλέγουμε την αγαπημένη μας περιπέτεια του Οδυσσέα





 Η Οδύσσεια μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών
                                Ο Θησέας







                                          Η Αριάδνη



                     Μάθαμε τι φορούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες









                                   Θησέας και Αριάδνη



                                     Το δικό μας αγγείο






                             Ο Μινώταυρος μας περιμένει







Οι Δώδεκα Άθλοι του Ηρακλή Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων: Μια μέρα αξέχαστη!!! Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων,ένα κόσμημα για την πόλη μας.Η ιστορία γίνεται τόσο οικεία,μπαίνει στο μυαλό,στη ψυχή και προπάντων στις καρδιές μας.Τα μικρά μας παιδάκια,ήταν ενθουσιασμένα απ' αυτά που έβλεπαν και άκουγαν.Οι ανασκαφές των αρχαιολόγων,η ιστοριογραμμή,τα διάφορα αγγεία,τα παιχνίδια που χρησιμοποιούσαν στα αρχαία χρόνια,ο Πύρρος,το μαντείο της Δωδώνης και οι χρησμοί ήταν η αφορμή για να φτιάξουμε το δικό μας ΜΟΥΣΕΙΟ!! ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ-ΘΕΟΙ&ΜΥΘΟΙ :  Οι θεοί του Ολύμπου, μας υποδέχτηκαν στη βιβλιοθήκη και μετά μας επισκέφτηκαν στο σχολείο.Η Τιτανομαχία μας οδήγησε στον Δία, στον Όλυμπο,στους θεούς, στα σύμβολα τους, στα ζώα και στα δέντρα που ήταν ιερά γι'αυτούς. Μέσα από τη ζωή και τους μύθους τους, μάθαμε πως οι αρχαίοι Έλληνες εξηγούσαν τα διάφορα φαινόμενα,τι φορούσαν, πως ζούσαν και τι είδους αντικείμενα χρησιμοποιούσαν στην καθημερινή τους ζωή.









ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:“Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου, οι φίλοι μου”  
Οι διαστάσεις στο πρόγραμμα:
  • η εξωτερική μου εμφάνιση (βάρος, ύψος, εξωτερικά χαρακτηριστικά),
  • τα συναισθήματά μου (τι φοβάμαι, πότε λυπάμαι, πότε χαίρομαι, πότε θυμώνω),
  • η οικογένειά μου και το γενεαλογικό μου δέντρο, 
  • οι προτιμήσεις μου, τα όνειρά μου, οι συνήθειές μου,
  • οι φίλοι μου.
        http://www.kizoa.com/Animated-Collage/d1c15224877k4199833o1

Κατά την εφαρμογή του προγράμματος κάθε νήπιο - προνήπιο, ήταν το αστέρι της τάξης. Παρουσίαζε τον εαυτό του, τα αγαπημένα του παιχνίδια και βιβλία, αλλά και φωτογραφικό υλικό. Οι συμμαθητές του, ως μικροί δημοσιογράφοι, έπαιρναν συνέντευξη, για να γνωρίσουν καλύτερα το τιμώμενο πρόσωπο της ημέρας. Οι γονείς εμπλέκονταν στη διαδικασία, καθώς καλούνταν να παρασκευάσουν το αγαπημένο φαγητό ή γλυκό του παιδιού τους, που θα μοιραζόταν σε όλα τα νήπια την ημέρα της παρουσίασης του εαυτού του.




Διάφορες ατομικές και ομαδικές εργασίες υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος: τα φιλαράκια μας,  να πως μοιάζουμε, το ρολόι των ματιών μας, το παλαμόδεντρο, η καρδιά της αγάπης και της φιλίας, το όνειρό μας ...όταν μεγαλώσουμε, το αναστημόμετρο της τάξης.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές βραβευτηκαν για την παρουσίαση του εαυτού τους και αξιολόγησαν τη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία μέσα από ατομικό φύλλο αξιολόγησης.




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ"το φθινόπωρο"

 
φθινοπωρινό τοπίο με φύλλα
Οι διαστάσεις που προσεγγίσαμε ήταν:
  • φθινόπωρο είναι όταν...
  • καιρικά φαινόμενα,
  • φυλλόρροια,
  • ασπόνδυλα και έντομα, 
  • εποχιακά φρούτα, 
  • μανιτάρια,
  • κύκλος του νερού, 
  • ζώα σε χειμερία νάρκη, 
  • ζωή κάτω από το χώμα.



 η γωνιά του φθινοπώρου


Η γωνιά του φθινοπώρου εμπλουτίστηκε με φρούτα και ξηρούς καρπούς, πολύχρωμα φύλλα, κ.α. αλλά και έργα τέχνης. Τα νήπια έγιναν μικροί επιστήμονες, παρατηρώντας φύλλα, ασπόνδυλα, έντομα με τη χρήση του σκόπευτρου και του μεγεθυντικού φακού. Χρησιμοποίησαν απόχες, λαβίδες και ... την έμφυτη περιέργειά τους, να γνωρίσουν το μικρόκοσμο της αυλής μας. Έκαναν επίσης πειράματα για την οξείδωση των φρούτων και την εξάτμιση. Μεταμορφώθηκαν σε σύννεφα και βροχή, κύλησαν ως σταγόνες στο ποτάμι και ανάλαφρα ως υδρατμοί επέστρεψαν ψηλά στον ουρανό.







    AUTUMN - Kizoa Video Maker    φθινόπωρο είναι, όταν...

    http://www.kizoa.com/Video-Maker/d15227570k6090944o1l1/autumn 

    Τα νήπια συνεργάστηκαν και κατασκεύασαν πολύχρωμα σκουλήκια μες τα φύλλα, τα φύλλα σε πολύχρωμους κύκλους, χωμάτινο βουνό και σύννεφα, σκαντζόχοιρους με πολύχρωμα φύλλα. Έκοψαν και ομαδοποίησαν σε πινάκα διπλής εισόδου φύλλα διαφορετικού χρώματος και σχήματος. Έγιναν μικροί συγγραφείς φτιάχνοντας τη δική τους ιστορία για το φθινόπωρο. Γεύτηκαν ζουμερή, γευστική και υγιεινή φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα, και μέσα από ψηφοφορία εξέλεξαν το αγαπημένο φρούτο της τάξης.


    Το επιτραπέζιο του φθινοπώρου
     Εφτιαξαν τέλος το επιτραπέζιο παιχνίδι του φθινοπώρου και το έπαιξαν ανα ομάδες, για να χαρούν αλλά και να αξιολογήσουν όλα όσα έμαθαν από το πρόγραμμα. Το ζάρι αποφάσιζε τις κινήσεις της κάθε ομάδας και υποδείκνυε αν θα κινηθεί μπροστά, ή θα γυρίσει πίσω, ενώ το εικονιδιο του φύλλου δήλωνε ότι οι ομαδες καλούνταν να απαντήσουν σε ερωτήσεις.










    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “Χρώματα, τέχνες και τεχνικές”

    Τα νήπια γνώρισαν τα υλικά του σχολείου μας (ξυλομπογιές, κυρομπογιές, τέμπερες , δακτυλομπογιές) και σε συνδυασμό με φυσικά υλικά (άμμο, φύλλα, φρούτα) έφτιαξαν ομαδικές και ατομικές κατασκευές. Τα μύρισαν, τα ψηλάφισαν, τα συνδύασαν, τα ανακάτεψαν και αυτοσχεδίασαν δίνοντας ποικίλα σχήματα και χρώματα. Έκοψαν, κόλλησαν, έφτιαξαν κολάζ και ψηφιδωτά με κύκλους,  τετράγωνα και χαρτινες μπάλιτσες, αυτοσχεδίασαν... Έκαναν τυπώματα με σφουγγάρια, φρούτα, βατονέτες και στάμπες, με εξωτερικά στενσιλ κ.ά.  Ζωγράφισαν με διάφορες τεχνικές, όπως της μονοκονδυλιάς, χρησιμοποιησαν καρμπόν,  κ.α

    Το σχολείο μας επισκέφθηκαν και δυο καλλιτέχνες. Η μία ζωγράφος παρουσίασε τα βασικά χρώματα, τα οποία ομαδοποίησε σε θερμά και ψυχρά. Στη συνέχεια, μαζί με τα νήπια ανάμειξαν τα χρώματα και έφτιαξαν τον χρωματικό κύκλο σε πιάτα με τη χρήση βατονέτας. Παρατήρησαν ποικίλα έργα τέχνης από εκπροσώπους του κυβισμού (Mondrian) και του πουαντιγισμού (Seurat)  και έφτιαξαν τα δικά τους έργα. Η δευτερη ζωγράφος χρησιμοποιήσε τα βασικά σχήματα για να τα μεταμορφώσει σε ζωάκια. έτσι ο κύκλος στα χέρια των νηπίων μεταμορφώθηκε σε βατραχο, το ημικυκλιο σε γάτα, το οβαλ σε καλημοπάρδαλη.



    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου